14 yılda Tekirdağ’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,4 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Tekirdağ’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 2,4 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Tekirdağ’da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

Tekirdağ’ı Türkiye’ye bağladık

Tekirdağ’ı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 375 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 191 kilometreye, otoyolları 47 kilometreye uzattık. Böylece Tekirdağ’a erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Adana’daki karayolu ağını 613 kilometreye ulaştırdık.

OTOYOL                   47 km

DEVLET YOLU        375 km

İL YOLU                    191 km

TOPLAM YOL AĞI  613 km

Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Tekirdağ da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesi 87 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 231 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Tekirdağ’ın toplam bölünmüş yol mesafesini 318 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi              87 km

2016                           318 km

Tekirdağ’ın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 yılda karayolu uzunluğumuzu artırdık, yollarımızı modernleştirdik

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Tekirdağ Çevre Yolu (15 km Bölünmüş Yol)

• Tekirdağ Çevre Yolu Ayrımı -Muratlı-D100 Ayrımı Yolu

(32 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Hayrabolu Çevreyolu (6 km 1A standartlarında)

• Dambaslar1, Dambaslar2 Bağlar ve Şerefli Çiftliği Köprüleri

• (Çorlu-Seymen) Ayrımı-Marmara Ereğlisi Ayrımı (14 km 1A-Bitümlü Sıcak Kaplamalı Yol)

• Kınalı Ayrımı Çorlu Yolu (16 km)

• Kınalı Ayrımı- Tekirdağ Yolu (51 km)

• DSİ Kanalı I, DSİ Kanalı II, Arzulu, Çeneköy Köprüleri

Devam eden karayolu çalışmaları

Tekirdağ-Malkara yolunda bitümlü sıcak kaplama yapılması - Edirne il sınırına-Tekirdağ yolu

Toplam uzunluğu 54 km olan bu projede 2016 yıl itibariyle 33.5 km Bitümlü Sıcak Kaplama onarımı bitirilmiştir.

2016 yılında 5 km Bitümlü Sıcak Kaplama onarımı bitirilmiştir. Kalan 15.5 km’nin Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol standardında 2017 yılı sonuna kadar tamamlanması planlanmaktadır.

• İpsala Hudut Kapısı-Malkara Yolunda Bitümlü Sıcak Kaplama Yapılması

• Kınalı Ayrımı - Çerkezköy- Saray (Kırklareli D.Y.) (Çerkezköy-Saray) Yolu

• Çorlu Havaalanı Kavşağı-Şerefli Limanı Bağlantısı (Çorlu-Marmaracık)

• Malkara-Tekirdağ Ayrımı-Barbaros Liman Bağlantısı Yolu

• Tekirdağ Çevre Yolu Ayrımı -Muratlı-D100 Ayrımı Yolu

Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale –Balıkesir Otoyolu (ÇANAKKALE 1915 KÖPRÜSÜ GEÇİŞİ DAHİL)

2023 yılı hedefleri arasında yer alan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi, İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projedir.

Proje, planlanan diğer otoyollar ile birlikte düşünüldüğünde İstanbul Boğaz Geçişi’ne yeni bir alternatif oluşturacaktır.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu’nun Gebze-İzmir Otoyolu’na Balıkesir civarında bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafe kısalmış olacak ve böylece turizm sektöründe gelişme sağlanacaktır.

Proje; ülkemizin hizmet, sanayi ve turizm sektörlerine ilişkin önemli kuruluşların yer aldığı, yoğun nüfus barındıran Trakya ve Batı Anadolu Bölgesi’nde sosyal ve ekonomik ilerlemeye ivme kazandıracaktır.

Otoyolun ön proje çalışmaları tamamlanmıştır. İçinde Çanakkale 1915 köprüsünün bulunduğu 98 km uzunluğundaki kesiminin ihalesine çıkılmıştır ve 2017 yılı ilk çeyrekte temel atılarak Aralık 2019 tarihinde hizmete açılması hedeflenmektedir.

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz

Tekirdağ-Muratlı demiryolu projesi

Mevcut Tekirdağ-Muratlı Hattı’na 31 km uzunluğunda 2. Hat yapılarak güzergâh çift hatlı hale getirilmiştir.

Devam eden demiryolu çalışmaları

Tekirdağ-Muratlı Sinyalizasyon ve Elektrifikasyon projesi

Halkalı-Kapıkule Demiryolu projesi

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi Asya-Avrupa Koridoru’nun ilk parçasını oluşturmaktadır.

Bu projenin yapılması ile batıda Kapıkule’den başlayan güzergah, doğu yönüne doğru İstanbul-Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars mevcut demiryolu üzerinden Kars-Tiflis hattının yapılması ile Tiflis’e ve oradan da yine mevcut demiryolu ile Bakü’ye ulaşacaktır.

Marmaray Projesi’nin devamı niteliğinde olan Halkalı-Kapıkule hattının yapılması ile birlikte Ülkemiz ile Balkan ülkeleri arasında kısa sürede yük ve yolcu taşınabilecek bir demiryolu güzergahı elde edilebilecektir.

Avrupa ile Asya’yı birleştiriyoruz

Tekirdağ Limanı ile Muratlı İstasyonu arasında yapılan demiryolu sayesinde Avrupa’ya giden ve gelen yük trenlerini, Tekirdağ Limanı ile Bandırma ve Derince Limanları arasında tren ferisiyle alternatif bir güzergâha kavuşturduk.

150 yıldır yenilenmeyen demiryollarını yeniledik

Tekirdağ’ı yıllardır hasretini çektiği bir demiryolu şehri haline getirdik. 150 yıldır yenilenmeyen Rumeli Demiryolunun Tekirdağ kısmının tamamını yeniledik. Her biri birer mimari değer olan istasyonlarımızı, garlarımızı aslına uygun restore ederek, bunlara hayat kazandırdık.

Avrupa’ya taşınan ve Avrupa’dan gelen yükler için, Tekirdağ’da modern bir yük toplama merkezinin yapılması için projeler hazırlıyoruz.

Sonuç olarak, Tekirdağ’ı bir ulaşım şehri, bir ticaret şehri haline getirdik. Daha müreffeh bir Tekirdağ için yatırımları artırmaya, limanı geliştirmeye, demiryolunu sinyalli yapmaya devam ediyoruz.

Demiryolu ile Tekirdağ Limanı’nı uluslararası ağa bağladık

Demiryolu bağlantısıyla Tekirdağ Limanı’nı bir iç liman olmaktan çıkarıp, bir Avrupa limanı, uluslararası bir liman ve bu sayede Tekirdağ’ı ülkemizin saygın liman şehirlerinden birisi haline getirdik.

Avrupa’dan gelen yükler veya Avrupa’ya giden yüklerin dağıtımı artık Tekirdağ üzerinden yapılıyor. Tekirdağ’ı, bir yandan 12.532 kilometrelik demiryolu ağı ile ülkemizin her köşesine bağlarken, diğer yandan asrın projesi Marmaray’la Avrupa’ya açılan Türkiye’nin en önemli merkezlerinden biri konumuna taşıdık. Yük trenleri ile Tekirdağ-Muratlı hattından Derince Limanına yapılan bağlantı sayesinde Avrupa bağlantısı yapılmıştır. Tekirdağ iline 2003-2016 yılları arasında 142 milyon TL demiryolu yatırımı yapılmıştır.

Bu yatırımlar içerisinde Tekirdağ Gar Şefliğine engelli vatandaşlar için kılavuz yol çizgileri yapılması, Çerkezköy, Çorlu, Muratlı istasyonlarının yenilenmesini söyleyebiliriz.

Havayolunda büyük dönüşüm

Tekirdağ’da bulunan havalimanı son 14 yılda yapılan yatırımlarla birlikte artık daha fazla yolcuya hizmet veriyor. Bu artış, şehrin ekonomisine de katkı sağlıyor.

Tekirdağ Çorlu Havalimanı

UÇAK TRAFİĞİ

2003   995

2015   26.910

YOLCU TRAFİĞİ

2003   14.291

2015   150.340

2003 yılında iniş-kalkış yapan 995 uçak ile 14.291 yolcu taşınırken 2015 yılında iniş-kalkış yapan 26.910 uçak ile 150.340 yolcu taşınmıştır.

Devam eden denizcilik projeleri

Tekirdağ Yat Limanı (YİD)

175 yat kapasiteli limanın, altyapı eksiklikleri ve üstyapı tesisleri ile ekipman temini ve işletilmesi işlerinin YİD modeliyle gerçekleştirilmesi için sözleşme imzalanmıştır. Sözleşmenin 3. Maddesi gereği Tekirdağ Yat Limanı İşletmeleri Anonim Şirketi kurulmuştur. Yer tesliminin yapılması ardından yapım çalışmalarına başlanacaktır.

Acil müdahale merkezlerinin kurulması ve denizlerimizde mevcut durumun tespiti projesi (Ulusal Deniz Emniyeti ve Acil Müdahale Merkezi)

Acil müdahale durumunda yetkili firmaları, kıyı tesislerini ve gemileri yönetmek, kirliliğe müdahale etmek ve ettirmek üzere Acil Müdahale Merkezleri kurulacaktır.

Bu merkezlerden bir tanesinin Tekirdağ ilimizde 2017 yılının ilk yarısında hizmete sunulması planlanmaktadır.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Tekirdağ’da, GSM altyapısı olmayan 1 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Tekirdağ’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 632.933’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Tekirdağ’da 2003 öncesi 1.042 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2016’da 3.595 kilometreye uzattık.

Genişbant abone sayısı

2003 ÖNCESİ          0

2016                           632.933

Fiber Optik Kablo uzunluğu (km)

2003 ÖNCESİ          1.042

2016                           3.595

PTT çağın ötesine geçti

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’de hizmet çeşitliliği arttı

Yeni konsepti ile 34 Pttbank Tekirdağ’lıların hizmetindedir.

PTTMATİK Tekirdağ’in dört köşesinde

16 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek oluyoruz

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.